صدفک

صدفک

صدفک

صدفک

صدفک

مزایای گوشت سفید

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸ ق.ظ

مزایای گوشت سفید

تمام گوشت، چه سفید و چه قرمز، منبع غنی پروتئینی است که ما در طول رشد و بهبودی به خصوص در دوران کودکی، بلوغ و پیری نیاز داریم. هر 100 گرم گوشت مرغ حدود 190 کیلو کالری انرژی دارد و سطح کلسترول 89 میلی گرم است که نسبت به گوشت قرمز بسیار کم است. محتوای پروتئین گوشت مرغ همان گوشت گاو است، اما با توجه به محتوای چربی پایین، انرژی آن پایین تر است. فراموش نکنید که استفاده از اسیدهای چرب مرغ مانند ران و بال ها برای افرادی که دارای کلسترول بالا هستند بد است و تغذیه با شیر مادر برای آنها بهتر است، زیرا گوشت این بخش، هرچند تندتر، کلسترول کمتری دارد. گوشت مرغ یکی از گوشت هایی است که برای هیچ کس ممنوع نیست و برای تقریبا تمام گروه های سنی توصیه می شود.
گوشت سفید

گوشت ترکیه دارای کالری کمتر از گوشت، مرغ و بلدرچین است. دلیل آن کمبود چربی آن نسبت به سایر گوشتها و حتی گوشت مرغ است. کلسترول گوشت ترکیه نسبت به گوشت مرغ و گوشت بسیار پایین تر است. گوشت مرغ نوعی گوشت سفید است که توسط اکثر مردم مصرف می شود. اما بد نیست بدانیم که گوشت پرندگان دیگر نیز دارای ارزش تغذیه ای بالا است و مفید است که آنها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
خواص گوشت سفید

ارزش تغذیه ای گوشت بلدرچین تقریبا همان گوشت مرغ است و مقدار ویتامین ها و روی در این گوشت ارزشمند است. گوشت بلدرچین مقدار خوبی از ویتامین B5 و B3 دارد که نقش مهمی در بهبود بافت دارند. خوشبختانه گوشت این پرنده کلسترول کم و کل چربی کم است، بنابراین افراد در هر گروه سنی می توانند از آن استفاده کنند. نکته مهم من باید اشاره کنم این است که استفاده از انواع گوشت، چه قرمز و چه سفید، باید به میزان معینی برای افرادی که بیماری نقرس دارند، یعنی سطح اسید اوریک در خونشان، یعنی بلدرچین برای آنها مضر است. ، اما برای افراد دیگر توصیه می شود، به خصوص پس از عمل جراحی.
تشخیص گوشت سفید تازه

از آنجایی که مرغ گوشت سفید ترین مورد استفاده است، همچنین برای شناسایی گوشت تازه و تازه مهم است. اولین نشانه سلامت گوشت مرغ به دلیل ظاهر و پوست آن است که باید از خون و خونریزی و صاف، براق و صاف باشد. قسمت مرغ تازه جوجه نباید بوی عطسه یا جیغ بکشد. رنگ مرغ باید زرد هسته ای باشد
ارزش غذای گوشت سفید

هر 100 گرم گوشت مرغ حاوی 190 کیلوگرم انرژی و 89 میلی گرم کلسترول است که نسبت به کلسترول کمتر از گوشت قرمز است. در هر 100 گرم گوشت بوقلمون، 13 درصد چربی و 27 درصد پروتئین موجود است. در این مقدار 9.2 میلی گرم روی و آهن 9.1 میلی گرم وجود دارد.

  • عزیز مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی